måndag 21 juni 2010

suck

Eftersom jag är hos mina föräldrar (och vädret var kasst) blev det att sitta nästan hela dagen framför TVn tittandes på bröllopet. Sedan dess har det varit mycket snack bland mina vänner om hur världelöst det är att lägga 100 miljoner på ett bröllop när människor svälter. Och visst, det är sant. Men samtidigt kan jag inte bli förbannad eller ens lite upprörd. Hela kungafamiljen är så beige att jag inte kan säga varken bu eller bä. Förutom att jag stör mig på att de är så jävla mesiga. Säg nåt va!? Ni har ju åsikter, välutbildade och beresta som ni är. Är svenska folket så dumt att vi blint skulle följa vad en kung eller prinsessa säger? Jag vägrar tro det. Och om kungen började uttala sig skulle kanske nog många människor bli så förbannade att vi en gång för alla förändrade vårt statsskick. (Något som ju flera partier har inskrivet i sina partiprogram.)

Så var det sagt.

Nästa måndag startar jag på en utbildning genom Arbetsförmedlingen. Förhoppningsvis leder det till jobb men jag har svårt att tro det, gravid som ingen kommer undgå att jag är. Skulle behöva en solskenshistoria om någon som blivit anställd trots att hon var gravid, så om ni har någon - kom igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar