torsdag 17 juni 2010

En bra dag

För en gångs skull har det hjälpt att kasta ut all min oro i det stora svarta hålet som kallas internet. För första gången sen jag blev gravid har jag kunnat tänka på de positiva saker som hör till med att få barn. Att hålla en liten snusande unge i famnen t.ex. Visserligen är det en syssla jag inte utfört sedan jag var fem år och brorsonen var bebis, men ändå, det kan ju knappast vara plågsamt.

Mitt goda humör kan också bero på att jag är i stugan och fått se mina älsklingar springa benen av sig ute på gården. Det finns få saker som ä så bra som att se ens hundar springa fria. Förhoppningsvis mår jag bra imorgon också så att jag kan ta ut Alma på en tur. Det var så länge sedan jag red sist och fan vad jag längtar. Kanske har också det faktum att jag börjat kolla lägenheter i Umeå hjälpt mig. För första gången på länge har jag orkat vara glad över vad mitt liv faktiskt kan erbjuda.

Nu ska jag vänta på reprisen av Flight of the Concords. Älskade älskade serie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar