tisdag 22 juni 2010

Naturligt? Bull-shit!

Vad tänker Veronika på när inget annat absolut kräver min uppmärksamhet? Förlossning eller amning. Enkelt, tråkigt men nödvändigt.

Amningen vet jag fortfarande inte hur jag ska göra med så det får jag väl avhandla vid ett senare datum (eller snarare ett flertal senare datum).

Förlossningen däremot. Vad är det för sinnessjuka människor som tycker att det är naturligt att bära och föda barn?! Någon borde informera de om en liten film som heter ALIEN och efter att de sett den kan de ju uttala sig hur naturligt det är att en annan varelse växer innuti en för att sedan bestämma sig för att bryta sig ut en vacker dag. Den enda skillnaden är väl att de onda människobarnen inte ens kan ta sig ut för egen maskin som utomjordingarna, nej då, kvinnan måste trycka ut dem med muskelkraft. För att inte tala om att människobarnen sedan fortsätter att vara iglar på värden (kvinnan) genom att begära amning. Ok, om jag hade burit på en alien hade jag dött när den är färdig med mig och eftersom jag bor i Sverige är det ju rätt liten chans att det händer med bebisen. Men ändå. Likheterna är alldeles för många för att jag ska känna mig säker.

Nej. Det är inte naturligt för mig att vara gravid. För mig är det naturligt att gå ut med hundar, andas och betala räkningar. Inte att bära en annan växande(!) människa inne i min mage.

Och jag ska ha allt knark som finns på sjukhuset när jag ska föda. Tycker jag har betalat en förlossning redan med all den värk jag går och bär på hela tiden. Nån gång ska jag fan tvinga till mig lite rättvisa från den här världen.

1 kommentar:

  1. Hur kan förlossningen inte vara naturlig? Det är ju det människor och djur gjort i urminnes tider! Det är så vi lever vidare. Det är väl naturligt om något? Jag tycker det är vackert att kvinnokroppen kan bära och föda ett barn. Skit coolt faktiskt!

    SvaraRadera