tisdag 22 juni 2010

gnäll, gnäll, gnäll...

Det finns inget jag önskar mer just nu än att vara pigg nog att gå ut på en riktigt lång promenad eller kanske till och med ta båten och åka till en av öarna här omkring. Eller bäst av allt, ta en ridtur på Alma som jag längtat efter hur länge som helst. Men nej. Jag orkar inte. Jag orkade knappt duscha. Av något skäl blir jag svimfärdig av att stå i duschen. Kanske är min fysik så dålig att den inte ens orkar låta mig rengöra mig själv. Men jag orkar ju mocka och det kräver ju åtminstone lite mer muskler. Så antagligen är det bara min kropp som bestämt sig för att tvättning inte är något som behövs. Det är inte första gången min kropp har fel. Den har fel för det mesta faktiskt. Därför är det extra svårt att göra som läkarna säger och följa kroppen. Jag vet ju att den har fel mest hela tiden. Tyvärr måste jag väl bygga upp kroppens självförtroende så att den sedan kan göra någonting rätt och inte skicka smärtsignaler när det inte behövs.

Förlåt för ett väldigt förvirrande inlägg. Jag är på gnälligt humör och då är jag sällan logisk.

1 kommentar:

  1. Du är gravid. Känner man sig trött och gnällig är det bara att vila. Vissa dagar är härliga, men andra är pest. Det är helt naturligt. Lycka till!

    SvaraRadera