fredag 9 juli 2010

Härlig sommardag

Efter en helt sänkt vecka tog jag mig äntligen till skolan idag. Sedan tog jag en runda på stan med en kompis. Helt underbart väder men det bästa är nog att få känna att man gjort sitt, varit där man skulle varit (skolan) istället för att vara hemma. Att vara sjukskriven så mycket har fått mig att hata det mer än något annat. Känner mig misslyckad och mår alltid dåligt av att vara hemma, även om det alltid är något som är nödvändigt. Därför att första dagen tillbaka så fantastisk. Då släpper alla de dåliga känslorna och jag blir fri igen.

Medan jag var i skolan hade jag hundarna i bilen. Med all den (rättmätiga) skräckpropaganda som alltid kommer fram på sommrarna om att hunden kommer dö om man lämnar den i bilen så känns det alltid lite olustigt att ha de där. Även om jag vet att mina hundar mår 100 % bra i bilen så känns det väldigt utsatt. Som om andra människor tänker att jag är en hemsk hundägare för att jag gör det valet. Men jag lovar. Lämnar jag mina hundar i bilen när det är varmt så ligger de ihoprullade. Hela bilen är i skugga och ingen flåsar.

Jag skulle aldrig påstå att jag är världens bästa hundägare hela tiden. Men jag är inte så korkad att jag skulle låta min hund dö av värmeslag i en bil. Så man kan faktiskt lämna hundar ensamma i bilen på sommaren. Så länge man tar ansvar för det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar