fredag 25 juni 2010

Nya tider

På måndag börjar jag en serviceinriktad utbildning i Arbetsförmedlingens regi. Låter som att det ska passa mig som handen i handsken. Förutom att tydligen lokalvård är en del. Om vi bortser från att jag redan jobbat som städare i flera år så är hela skälet till att jag går utbildningen att hitta ett jobb som inte innehåller städning. Min kropp orkar inte. Med lite tur får jag hoppa över den delen men jag har en känsla av att det inte kommer bli så. Som tur är har jag världens bästa förmedlare på AF så de kanske kan hjälpa mig att få slippa.

Det kommer att gå bra. Och det bästa med allt är att utbildningen slutar precis i slutet av november och bebisen är ju planerad till mitten på december. Så håller jag mig bara i någorlunda gott skick så borde jag kunna slutföra.

Jag vet inte om det är livmodern jag känner men jag hoppas det för annars har jag en stenhård klump i magen som inte varit där förut. Jag säger bara, alien.

1 kommentar:

  1. Ok. Ja visst kunde man kanske tro att jag var ironisk, men icke =)...
    Mer ironi åt att det är inne med skrynkliga kläder..För vi kommer vara skrynkliga familjen ett tag nu ;)

    Idag ska det ju faktiskt inte behöva göra ont. Det finns ju läkemedel att ta till. Lite smärta känner man ändå. Men kan man slippa så varför inte. Alla är vi olika. Jag gick in med att jag skulle ta så lite läkemedel som behövdes. Men ville jag ha de tunga grejerna så skulle jag ha det. Sen klarade jag mig på enbart lustgas och akupunktur, men alla är olika där också. Jag hade en lätt förlossning och tyckte att smärtan var hanterbar..

    SvaraRadera